Adakah anda seronok ?

Saya sering ditanya oleh kawan-kawan bila nak kawin? Buat apa duduk depan komputer lama-lama? Lebih baik pergi jalan-jalan dan intai awek-awek yang cantik nun di sana! Alaa… kita kan remaja buat apa duduk terperap dirumah? Jom pergi main pool ke,jalan-jalan ke dan macam-macam lagi benda yang kononnya menyeronokkan. Eh,kau buat bisnes kan? Buat apa sakitkan otak kau nak buat bisnes? Kita kan masih remaja tak perlu fikir-fikir soal kahwin duit ni.Biar mak bapak kita yang fikirkan!

Begitulah yang sering dihadapi oleh saya ketika ingin fokus kepada soal rumah tangga kerja sebagai businessman. Adakah anda pernah begitu? Mereka mempersoalkan kenapa kita buat begitu dan begini. Azizi Ali dalam bukunya menyifatkan orang sebegini sebagai ‘Pemusnah Impian’. Pemusnah impian rumah tangga ini akan menghalang, melemahkan semangat anda dan memperdaya anda daripada terus memburu impian anda. (tapi kalau bab kahwin memang diorang sokong baik punya! hoho!)

Masalahnya ialah mereka ini mungkin terdiri daripada teman wanita kawan baik, saudara-mara, ataupun rakan sepejabat anda. Paling tidak mereka akan cuba melemahkan semangat anda kerana mereka tersalah anggap bahawa ia adalah untuk kebaikan anda.Mereka ini tidak faham tentang apa itu ‘impian seorang bakal jutawan’! Oh!  🙂

Semoga terus maju kehadapan,

-GM Yusri-

 

  

Advertisements

~ by GM Yusri on September 16, 2008.

6 Responses to “Adakah anda seronok ?”

  1. wakakaka…

    adakah aku tergolong dlm org yg berusaha mahu memusnahkan impian anda encek yusri??

    😛

    truskan berusaha dlm usaha anda mahu kahwin,
    eh, salah, mahu berbiznez itu..
    keke..

    gambate ne!!

  2. >> sue ray

    Hak2
    Anda ada peratus yg mnyumbang jgk dlm prkara ini
    Ngeh2
    🙂

    Ok
    Thnx!
    *Tngk,kalau bab kahwin mmg diorg sokong baik pnye*
    Hahaha!
    🙂

  3. bila uncle nk kwen?
    dun 4get 2 invite me!
    🙂

  4. >> Atiah

    Sy akn khwin bila impian sy nk jd multi-billionaire trcapai
    Pling kurg accomplishd trget jd millionaire dlu
    Wii~
    🙂

    Ok
    Awk trmasuk dlm jemputn VIP yg akn sy jemput dlu
    Ngeh2
    😀

  5. huk3..
    nk khwin nnti jd millionaire eh??
    i’ll wait for dat day..
    dun forget to invite me too,k!~
    all da best..
    as usual, ur profit tu, share2 la dgn kte gk.. :p

  6. >> lel

    Hak2
    Yup,nnti jd millionaire bru khwin
    Mybe 7 years ahead sy dh dpt capai trget tu kot
    InsyaAllah~
    🙂

    Ok
    I’ll invite u
    Dtg rmai2 tyme weddin sy nnti
    Hehe

    Thnx
    Kalo ade rezki lbih sy share prfit sy ngn awk
    InsyaAllah
    Do visit bizLimited alwayz
    Wii~
    😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: