Adakah aku lelaki sejati ?

Baiklah pada hari ini saya cuba selitkan post percintaan versi usahawan. Aha bunyi sangat menarik bukan?Jika anda seorang perempuan,bagaimanakah anda mengukur seorang lelaki?

Ini merupakan soalan yang ditanya sejak dahulu kala lagi oleh lelaki-lelaki yang tidak mempunyai teman wanita Haha! Bagi saya ini merupakan salah satu soalan yang sangat penting kerana jawapannya akan membantu kita sebagai lelaki untuk menjadi lebih hebat di mata wanita.

Namun sejak berkurun-kurun lamanya kita semua masih belum mendapat jawapan yang tepat.  Ada yang cuba mengukur seorang lelaki itu berdasarkan asal-usul keluarganya di mana jika seorang lelaki itu berada dalam keluarga yang berada maka dialah sebenar-benar lelaki. Bagi saya jawapan ini tidak tepat kerana kita semua tak dapat memilih ibu bapa.Ada yang mengatakan bahawa kelayakan kertas merupakan ukuran sebagai seorang lelaki yang sebenar.  Hanya mereka yang dilahirkan bijak dan pandai membuat jet sahaja merupakan lelaki sebenar.

‘Hey, ukurlah seorang lelaki tersebut melalui saiz ototnya!’ kata seorang kawan saya. ‘Sangat bagus idea ini’ kata saya yang membuat keputusan tak ingin bertekak dengan kawan saya tersebut kerana dia mempunyai otot seperti The Hulk.Kesian,malap betul otak dia ni.Haha!  🙂

Oleh kerana ukurun di atas masih kurang tepat,maka kita masih perlu mencari jawapan yang sebenar bagi mengukur seorang lelaki. Saya teringat satu ketika dahulu ketika saya berbual dengan seorang pramugari yang cantik. Kami berbual tentang topik lelaki dan perempuan oh! Sangat menarik untuk dikupaskan.

Satu jawapan yang membuatkan saya terpegun ialah dia mengukur seorang lelaki berdasarkan rupa kasutnya. Anda semua pasti akan berkata ‘Hah?’ sepertimana saya juga.

Saya duduk tergamam sambil menyapu-nyapu kasut saya agar saya menjadi lelaki pilihannya oh! Tiba-tiba saya mula terfikir  dan berkata ‘Hey,  tak adil lah camni. Orang kaya tentunya mempunyai kasut yang bersih.’

Pramugari tersebut tersenyum sambil berkata ‘Seperti yang saya katakan, saya mengukur seseorang lelaki melalui rupa kasutnya.’

Sekian sahaja untuk kali ini.  🙂

P/s : Setelah berkurun lamanya baru saya faham bahawa pramugari ini inginkan lelaki kaya oh!  🙂

-GM Yusri-

 

  

~ by GM Yusri on September 18, 2008.

8 Responses to “Adakah aku lelaki sejati ?”

  1. ko bkan skali
    sdah tntu
    zzz….

  2. >> ayoot yg hensem

    Haha!
    Ko jngn jeles 🙂
    Jage leklok awek bru 2
    Perghh 😀

  3. lorgh..
    aku pompuan, x mcm 2 pon..
    criteria yg aku pilih….
    herm, pk jap…..
    x kesah lar org 2 kaye ke x, yg penting, at least bley tanggung diri..
    pas2, aku x pk pon nak org yg genius, p at least lebey kurang same pandai ngan aku lar..
    smbg lagi, org 2 mesti lar disenangi aku.. klo asyek bertekak jer, x bgs gak kan..
    then, aku mcm x ske r dikongkong.. eeeee, ngeri..

    haha, mcm da bg refrence nak kawen lar plak..
    keke..

    maksud aku, sllnyer, laen2 org, len2 pilihan..
    n not juz on 1 thing.. sllnyer ade campuran 2-3 kriteria..

    truskan lah berusaha yus………..

  4. >> sue ray

    Haha!
    Yup,btul 2
    Sy stuju dngn anda
    Laen org laen pilihan
    Post ni saje jew nk tarik prhatian org ramai
    Sesaje dibuat dlm versi bsnes n cinta skit2
    Nk tngk bape ramai org yg kisah psal cinta2 ni
    Wiii~
    🙂

    Btw
    Thnx 4 da sokongan anda yg padu trhadap blog bizLimited ini
    Truskan membaca!
    🙂

  5. ahahaha…! klakar la hypothesis kamu pasal apa yg perempuan nk pada lelaki,tp sy rs x suma mcm tue. ada yg kena paksa terima a guy without any option,like prmpuan2 zmn dlu. ada juga yg jenis terima any guy je.after all,their principle is that love can be nurture after marriage(maybe) who knows??
    \(^_^)/

    & sy affirmatively rsa ada jugak prmpuan yg bleh terima sifat2 a guy seadany dia, mngkin its rare akhir zaman ni tp sy rsa pasti ada…cuma pandai2lah cari!haha.. asalkn she blh ubah his weakness in cra2 yg berhikmah & put some tolerate in handling their relationship

  6. >> darkchild

    Wah,pndapat anda sngguh brnas skali
    Thnx sbb sudi kongsi dngn sy n pmbaca2 bizlimited yg laen
    🙂

    Join forum bizLimited skrg untk sama2 berforum tntang bsnes
    Jmpa anda di sana
    🙂

  7. huk3..
    xtau nk komen pe..
    sbb sy sndr pun xtau criteria2 utk mengukur “adam generation” ni..
    yg sy tau.. kawan je dgn semua..
    in fact,i’m not interested to find anyone special yet..
    njoy life to da fullest lu! hik3..

  8. >> lel

    Haha
    Btul tu
    Enjoy life to da fullest
    Enjoy bsnes to da fullest also!
    Hehe
    😀

Leave a Reply

 
