Perlukah berniaga ?

Kenapa kita perlu berniaga ?
Tentulah nak kahwin kaya bukan! Hoho kekayaan dan kemewahan tidak akan menjamin kebahagiaan rumah tangga di dunia dan akhirat jika tidak kena caranya.Baiklah sesungguhnya perniagaan merupakan medan yang sesuai untuk mengaut keuntungan beribu-ribu biri-biri.  🙂

Selain itu?

Hoho ini adalah pendapat saya sahaja.  🙂  Saya berminat bidang perniagaan kerana saya ingin kepuasan dalam diri saya.Kepuasan macam mana tu? Kepuasan menjadi seorang businessman yang dapat berbakti kepada kekasih hati,keluarga,bangsa,agama dan masyarakat.Oh!  🙂

Ya,cita-cita saya ingin menjadi businessman berjaya dan jika ada rezeki nak juga kahwin empat merasa jadi multi-billionaire.InsyaAllah… Ini sebenarnya memberikan kepuasan kepada saya.Yang sebenarnya minat yang dapat menimbulkan kepuasan.Jadi jika dah memang tak minat berniaga jangan paksa diri.

Jangan takut kepada masalah,bak kata Donald Trump dalam bukunya ‘How To Get Rich’ : “If you don’t have problems, you are not running a business”

Sekian sahaja untuk hari ini ,

-GM Yusri-

 

 

~ by GM Yusri on October 6, 2008.

Leave a Reply

 
