Fobia perniagaan internet

Bila kita bercakap tentang perkahwinan perniagaan internet ataupun buat duit di internet, ramai yang masih fobia dengan isu ini. Saya pernah menanyakan kepada seorang kawan saya tentang perkara ini, jawapan yang saya terima ialah “Buat duit kat internet? Hish,ko gila ke Yus? Tak naklah aku, aku dah serik kena benda macam ni”. Saya cuba mendapatkan penjelasan kawan saya ni mengapa dia seolah-olah menganggap perkahwinan buat duit di internet satu benda yang sia-sia dan pastinya tidak mendatangkan hasil.Setelah lama berbual barulah dia menjelaskan perkara sebenarnya.Hoho!  😀

Rupa-rupanya dia ni pernah menjadi mangsa kemalangan jalan raya dengan satu skim buat duit dengan cepat dan mudah ataupun Skim Cepat Kaya yang menggunakan internet sebagai platform promosinya. Hampir RM8000 kawan saya ni laburkan dengan harapan pulangan berkali ganda setelah terajuk dengan pujukan manis ejen skim cepat kaya yang seksi. Akhirnya,kekasih hati wang pelaburan entah ke mana, untung berkali ganda pun entah ke mana.Kesian dia ni saya tengok.Entahla labu dah nasib kau kot.

Masih ramai lagi rupanya orang yang menggunakan internet tetapi masih kabur lagi tentang pengertian buat duit di internet ni dan ramai juga yang hanya menganggap internet ini hanya sumber mendapatkan nombor telefon awek-awek cantik maklumat sahaja. Ramai yang tidak pernah terfikir bahawa dengan internet bukan sahaja maklumat yang kita boleh perolehi tetapi wang ringgit juga boleh datang sekali! Mungkin mereka tidak jelas dengan pengertian sebenarnya bagaimana internet ini boleh mendatangkan keuntungan dari segi wang ringgit.

Ingin saya tegaskan di sini bahawa perniagaan internet tiada kena mengena dengan skim cepat kaya,Along atau sebagainya.Jika ada pun itu semua hanyalah perniagaan internet palsu! Perniagaan internet yang sebenarnya adalah pernigaan yang sama seperti biasa cuma bezanya ia dipasarkan di internet.Jika anda masih belum jelas tentang perkahwinan perniagaan internet boleh lah tinggalkan pertanyaan anda di ruangan komen.InsyaAllah ada masa saya jawab.Oh!  🙂

Sekian.

-GM Yusri-

 

 

~ by GM Yusri on October 7, 2008.

Leave a Reply

 
