Nostalgia tersirat

Hohoho! Semalam saya telah menghabiskan masa berjam-jam lamanya semata-mata hanya untuk menyelongkar album-album foto lama.Banyak peristiwa-peristiwa lama yang kembali menyegar ke dalam ingatan saya dan memberi impak kepada jati diri saya sekarang.Salah satu pesanan daripada bapa saya ketika saya masih kecil yang masih saya ingat sampai sekarang berbunyi begini :

‘ Kalau tak suka berhutang,jangan bagi hutang.Kalau tak suka orang lain berhutang dengan kita,jangan kita berhutang dengan orang lain ‘

Walaupun ringkas tetapi memberi maksud yang mendalam bagi sesiapa yang ingin berjaya di dalam perniagaan.Ada beberapa kisah berkaitan hutang yang diceritakan oleh bapa saya tetapi nampaknya saya akan kongsikan kisah ini dengan anda semua apabila tiba masanya nanti.Sabarlah sayang.Oh!  😉

Baiklah,saya akan kongsikan dengan anda semua foto-foto comel saya dan GM Zulhilmi ketika di zaman kanak-kanak dahulu berserta sedikit motivasi perniagaan secara tersurat dan tersirat.Weeha!  😀

Pengurusan stress yang betul dan menyeluruh +

Pemakanan yang seimbang untuk perkembangan sel-sel otak +

Pelajari teknik berkomunikasi yang mantap +

Hadapi rintangan dengan fikiran yang penuh positif +

Pengurusan kewangan yang berdisiplin dan jitu

Hubungan yang erat dengan masyarakat

Setakat ini sahaja post saya pada kali ini.Salam cemerlang diucapkan kepada semua pengunjung Bizlimited.Huha!  😀

-GM Yusri-

 

 

~ by GM Yusri on December 24, 2008.

7 Responses to “Nostalgia tersirat”

  1. haha..
    bro,ko agak comel arh..
    ap2 pn..
    ak nk gtawu kat sni ak tetap akan sokong ko ap2 pn..
    k bro..
    even ak agak senyap belakangan ini..peace!!

  2. >> mr K

    Haha
    Aku diam2 comel berisi bro
    :p

    Ngee
    Sokong2 jgk bro,bsnes cmne?
    Wokeh,all da bes 4 ur life
    Ade probz kewangan ke or pape juz bgtaw ak
    Kalo aku mmpu aku tlong
    Huha!
    😀

  3. wahahaha..xsngka mung kiut kcik2 dulu ek..huhu

    dptkan bju bloggers edisi terhad http://ruanganiaga.blogspot.com

  4. >> cdiq

    Haha!
    Kecik2 aku kiut bro
    Besr2 hensem plop
    Ngee~
    :p

  5. pergh!!
    kuya yg amat anda
    ketika reply komen cdiq,,,
    huhu~

    1.ptut x tido pun,,,
    2.daku mau success lam bisnes,,
    yeh2 success 4 bisnes…
    3.foto 2 mmg comel,,,
    (utk gm zulhilmi je,,yg lain x yah,,)
    4.pengurusn stress ke cam2??
    5.mkn mknn brkhasiat!!!jgn mkn megi,,
    6.teknik komunikasi utk mengurat,,wakaka,,
    7.masuk taekwando dulukn???
    8.yeke??ngah curi duit adk la 2,,
    (mentng2 adik kecik agii,,)
    9.rapat ke ngan adik??
    (cam isi ngan kuku)
    10.stakat ini saje wat ari ni…
    (hehehe)ngeh~:D

  6. >> iera bajet lana

    1.Tido hnya akn mmbazirkan masa yg brhrga sahaja :p
    2.No komen~
    3.Knapa msti GM Zulhilmi sje???ini tidk adil! :p
    4.No komen~
    5.Bsnes megi mrupekan bsnes utama GM Zulhilmi
    6.Itu salah 1 kpkaran sy.Ngee~ :p
    7.Sume bout my fmily anda taw.Anda adlh stalker bertauliah!
    8.Kecik2 xleh pgg duit bnyk2 :p
    9.Rapat cam stapler ngn ubat stapler
    10.Alhamdulillah~ 😀

  7. 3.krna,,,,emmm..(kot2 lau puji die jadi kuya yg amat!!)
    5.daku sudah tau!!(nk promote la 2…)
    6.patut pun,,,,(habis org lari,,)kua3,,
    7.trimas2,,(bkn stalker tp detektif)
    8.cari gali alasan,,,huhu~
    9.bukan ke cam megi ngan perisanye ke??
    10.:D

Leave a Reply

 
