Hadiah untuk Abah.

AMARAN : Artikel kali ini mungkin bertujuan sekadar pembuka selera untuk artikel-artikel yang seterusnya setelah sekian lama GM Yusri menghilang dengan wanita Siam jayanya.Oh!  😀

10 April 2009 yang lepas merupakan Ulangtahun Kelahiran bapa saya yang ke-46.Jadi,masih sempat rasanya untuk saya ucapkan Selamat Hari Lahir Abah! dan semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki hendaknya.Hujung tahun ini kita sekeluarga bercuti ke Indonesia ya?Ngeh2~  😉

Jasamu dikenang Abah,sepanjang membesarkan saya dan adik-beradik sekeluarga.Abah banyak mengajar saya erti kehidupan dan erti perkahwinan perniagaan secara langsung atau tidak langsung.Dan tidak lupa juga,agenda Abah untuk kami adik-beradik bermain catur itu ada hikmah disebaliknya jika diperhalusi dengan mendalam.Semestinya permainan congkak catur itu menguatkan lagi semangat kekeluargaan dan secara tidak langsung dapat diadaptasikan dalam percintaan perniagaan.Oh!  😉

Besarlah harapan saya jika pengunjung-pengujung Bizlimited ini bercita-cita untuk kahwin awal memartabatkan permainan catur di peringkat keluarga mahupun di peringkat yang lebih tinggi.InsyaAllah,usaha murni anda itu akan mendapat ganjaran yang setimpal dari Allah.Mungkin nanti anda akan dianugerahkan 4 orang isteri muda anak-anak yang bijak dan kreatif.Oh,hanya Allah sahaja yang tahu.  😀

(GM Yusri-Bronze,GM Laila-Silver,GM Zulhilmi-9th)

P/s : Ada hadiah yang lebih besar akan saya bawa untuk Abah.(1)Segulung ijazah dalam bidang Pengurusan Perniagaan, (2)Gaji yang besar dan pangkat yang tinggi, (3)Menantu yang seksi,rugged solehah,cantik dan hormat kepada orang tua.Oh!  😉

P/s : Sory Abah,agenda nombor (3) masih dalam proses.Semoga saya berjaya untuk itu.Uhuk  😛

-GM Yusri-

 

 

Advertisements

~ by GM Yusri on April 27, 2009.

34 Responses to “Hadiah untuk Abah.”

  1. haha..ade2 je ko ni yus..
    papepon, smoge b’jaye m`capai cita2 ko t`utama yg no 3 tu..ngahaha
    n slmt hr lhr gak wat ayah ko..

    • Haha
      No (3) tu ngn aku mmg xdpt dipisahkan bro
      Kalo ko nk join aku mnyelesaikan misi no (3) tu bleh gk
      Lgi rmai lgi meriah
      Cept2,ajk rmai2 then tubuhkan kelab
      Hua2
      😛

      Haha
      Thanx aku ucapkan bgi pihak ayah aku
      Jom join fmily aku g indon skali
      Nk?
      😛

  2. selamat hari lahir utk abah awak. semoga panjang umur dimurahkan rezeki dan diberkatiNYA selalu serta bahagia hendaknya. amin.. dan utk yusri, semoga tercapai cita2 murni awak tu. hehe sy sokong awak!

    • 1st of all
      Thanx sy ucapkan 4 da wish bgi pihak my dad
      Nk jemput awk clebrate skali,tpi apakan daya
      Anda brada nun jauh di sna
      Ahakz~
      😛

      Uhukz
      Mnykong cita2 murni sy g2
      Cita2 murni nombor brape yg awk pling skong?
      Hmm…
      😛

  3. ceh.x bleh blah btol.
    erm.nnt g indon jgn lupe beli pape ntok aku taw.
    haisyh.
    nk crik isteri je keje.
    haiya!!insaflah.hukhuk

    • Uhukz
      Suka je suruh aku beli souvenir untk die
      Since ary 2 lgi
      Isy2~
      😛

      Yelah2
      Kalo aku ingt nnti aku beli
      Untk ko ank branak
      InsyaAllah
      Ahakz
      😛

      Mmg la kna cari
      Dh isteri maen sorok2
      Xcari nnti mlepas plak
      Aish~
      😛

  4. hehe,,.

    gatei sungguh Yusry ni,.asek2 ngan pkahwinan ajork,.

    =) selamat ulang thun buat bapamu jgk,.

    nk g indon jemput laaa ahakss

    • Haha
      Abis,kalo bukn ngn prkahwinan,xkn ngn perceraian kot?
      Aish,xmaow2~
      😛

      Hoho,trimas ku ucap bgi pihak bapaku
      Nk suh jemput la sngt
      Tngk2 ko xnk ikut gk
      Isy3~
      😛

  5. apo plak x nk ikot wei,.

    INDON tuh,.!!

    naknk22

    • Uhukz
      Nk ikut la plak
      Ok2,nnti aku dscuss ngn abah aku
      😛

      Ko kna wat 1 paperwork dlu untk klulusan nk g
      N hendaklah disahkan oleh ktua kampung
      Ngee~
      😛

  6. salam ziarah.

    happy belated burfday to ur dad k.
    wah, g indon..
    best2.
    hihi..
    jgn2 bakal isteri ader kart indon kot.
    who knows?
    hiihi..

    😀

    • Hoho
      Sila2,ziarah leklok
      Wat cam umah sndri
      Jngn sentuh2 barang prhiasan dh la
      Ziarah je k
      Hua2
      😛

      Thanx diucapakan bgi pihak my dad
      Xde bgi hadiah pape ke?
      😛

      Jap nk batuk
      Uhukz!~
      Xleh imagine cmne kwin ngn gurl indon
      Tiap2 bulan g indon,bikin koyak poket gue
      Adesh
      😛

      Pe dh xde gurl lawa ke kat mlysia ni nk kna g cari kat indon?
      Aish~
      Cari yg dekat2 jelah,snang skit
      Uhuk
      😛

  7. hehe..thanks wish semalam.
    cita2 yg mana?semuanya sy sokong asalkan nawaitu awak tu ikut jln yg betul.
    cita2 no 1 tu sy ttp sy nk tgk suatu hari nnti dr jauh pun dh memadai. cita2 no 2 insyaAllah kalo awk gunakan sebaik yg mungkin dengan apa yg telah diberikan pada awk skg ni sape tahu lebih dr itu awk kn terima?insyaAllah..
    dan cita2 no 3 tu semua kaum adam impikan bakl2 isterinya nnti ‘mcm tu’. pepatah melayu mengatakan perempuan baik utk lelaki yg baik dan sebaliklah. Selalu berdoa agar bakal ur wife tu tergolong dlm list idaman awk. Awk hepi sy pn hepi..hehehe (Pinjam ayat awak:-)

    • Haha
      It’s ok
      Xbgtaw awal2,kalo x leh sy wish awal2
      😛

      Huhu
      Thanx,awk mmg baek
      InsyaAllah
      Sy doakan yg sama jgk untk awk
      Aamiiin~
      😀

      Dh pinjm tu pndai2 la pulangkan
      Jngn wat harta lak
      Nnti kna saman bru taw
      😛

  8. haha~
    yela2..
    aku tgk jer..
    tak sentuh pape perhiasan yg ader kart sini..
    (erks! ader ker? haha! ) 😀
    biler masuk sini, da rs cm masuk muzium plak..
    nie cm mls nak msk agie nie..
    haha~

    erks??
    nak hadiah ker??
    klu nak pown, mybe tak mmpu nak belikan yg mahal2 la.
    haha..
    ekonomi gawat~
    aish.. hihi.. 😀

    ala, klu kawen ngan orng indon, ajak je la dyer stay kart mlysia.
    sal anak?
    takpe2, anak korang, insyaAllah dikire sbgi warganegara malaysia klu dyer lahir kart malaysia mengikut perkara 14 dlm perlembagaan..
    ahahhaha!

    😀 😀

    • Prhiasan tu ofkos ade
      Xdilihat pd mata ksar
      Ko kna guna infrared night vision bru bleh
      😛

      Uhukz
      Mnde lak cam muzium?
      Xde kaitan lngsung
      Taw lah ko dh brjiwa ptriotik skrg
      Aish~
      😛

      Lorwh
      Xkesah hadiah mahal ke murh
      Ertinye tetap sama
      Sila rujuk blik modul BTN ‘Rumah Pusaka’
      Hak2
      😛

      Uish
      Enggak bisa ajk die stay kat mlysia dong
      Susah itu nk dapatkan permit
      Aish,bkin gawat aja
      😛

      Hahaha
      Prkara 14 dlm prlmbagaan xtahan
      Bleh dah tu aplly course law
      Aku pon nk pkai lawyer untk bsnes aku ni
      Aish~
      😛

  9. haha..uish xkn nk heboh2 kot?segan la sy nnti. xpasal2 byk plk hadiah yg sy timer(wat masa ni mmg xda)hehe next year sy bitau 1st january suh awk set alarm,k?haha..

    ishhk..sy biasa je wak. puji2 plk awk ni. awk pn apa kurangnya.
    baik, so sweet!hehe..
    terima kasih doakan sy. insyaAllah kalo ada lah suatu hari nanti
    hrp2 dia boleh muncul dpn sy bawa kete kebal.hehehe

    Eh?kena pulangkan ke?mcm nk pulangkan ya?
    hmm nnti sy sent by faks ya..cepat sikit sampai..hehe
    wat harta pusaka xpe..khazanah alam tu..berguna utk masa depan.hehe

    • Bes pe heboh2 skli skala
      Pnggil la skuad Jom Heboh kalo awk segan sngt
      Uit,xkn xdpt pape hadiah kot??
      Hadiah awk ade tu,mybe dlm proses pnghantaran
      😛

      Haha!
      Sy xsweet pon
      Uhukz,insyaAllah kalo sy murah rezki,nnti dpt la beli keta kebal sbijik
      Hrap2 org tu pkai bju PLKN sperti yg djanjikan
      Smngat ptriotik la katakan
      😛

      Ikut lh nk pulangkn cmne pon
      Guna isyarat asap pon bleh gk
      Sy kan red indian
      Huk2
      😛

      Drpd wat hrta pusaka,baek awk laburkan dlm Wall Street
      Skurang2nye brtambah aset awk
      Long-term business tu
      Aishk
      😛

  10. haha..
    skuad jom heboh tu ramai sgt wak..
    membazir plk wat mjlis gitu..
    tp lau nk wat mcm sua rasa pun boleh juga.wink*
    Uishk..mmg xdpt dh wak. dh beso la sape nk bg. wish pun dh ckup bg sy. itu pn dh ckup wat sy senyum sampai telinga.hehehe..

    huhu..
    merendah diri plak awk ni.
    haha..insyaAllah mesti awak murah rezeki..bkn takat kete kebal awk leh beli jet pejuang pn boleh gak..
    Wah! sudah berjanji ya?hahaha..pakai bju celoreng ker?bwk senapang? hehe..mcm pernh baca je ayat ni.hehe..

    isyarat asap boleh ke?jauh ni..Oh!lupa angin sepoi2 bhsa bgtu kuat utk sampai ke sana..haha

    huhu..
    baik sy invest share business..
    long term n long strategi for go! hehe asas utk berjaya..

    gud luck..!

  11. fuh dh lah rmai..
    tulis panjang2 lak..
    haha..
    malas ak baca..
    bro camne?sehat?

    • Haha
      Aku sihat je bro
      😀

      Sape ni ek?
      Aku rmai sngt kwn2 yg ksepian ni
      Aish~
      😛

  12. kawen je kje ko. esh2.

  13. oh!kemane bro menghilang??Da ke oversea kew???

    • Haha
      Blom lgi bro
      Oversea september 2010 ni
      InsyaAllah~
      😉

      Aku bz skit skrg ngn study
      Smpai xsempt nk update blog
      Kdg2 idea pon xde nk update blog ni
      Adesh
      😛

  14. huhu..
    lm dh awk xupdate blog..
    isy3..
    dh berhabuk blog ni.. :p

    • Uhukz
      Kalo berhabuk,tlong la sapu2 skit mne yg patut
      Cam xbiase lak die
      Wat cam umh sndiri k
      Ahakz!
      😛

  15. x pew bro..saya paham..kembali lah ke blog ini secepat mungkin ya!!!

    • Hahaha
      Ayat ko xbleh blah ar
      Ye2,nnti aku pulang ke pangkal jalan
      Adesh~
      😛

  16. bkn ke pangkal jalan..tp ikut jalan yg benar..hehe

    • Jalan yg benar tu lorong brape ek?
      Tkut nnti tersesat jln jew
      Isy2~
      😛

  17. jln yg benar tu go straight2 je xpyh patah2 balik dh.hehehe

  18. happy belated birthday uncle…
    yusri ni baik x???
    cian uncle ekk..
    dpt ank nakal cam die…
    may Allah bless u uncle…
    panjang umur n dimrahkn rezeki,…
    bahagia dunia akhirat

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: