Kenang daku dalam doamu.

AMARAN : Untuk bacaan bagi yang berumur cukup 18 tahun ke atas sahaja. Pengawasan daripada ibu bapa adalah amat digalakkan. Sekian,terima kasih. Huha!  😛

Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan dia milikku tercipta buatku,
Satukanlah hatinya dengan hatiku,
Titipkanlah kebahagiaan antara kami,
Agar kemesraan itu kekal abadi.

Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Pengasih,
Seiringkanlah kami melayari hidup ini,
Ketepian yang sejahtera dan abadi.

Tetapi ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandanganku,
Luputkanlah ia dari ingatanku,
Dan peliharalah aku daripada kekecewaan.

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan,
Melontar bayangannya jauh ke dada langit,
Hilang bersama senja nan merah,
Agar aku bahagia,
Walaupun tanpa bersama dengannya.

Ya Allah yang Tercinta…
Gantilah yang telah hilang,
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah,
Walaupun tidak sama dengan dirinya.

Ya Allah ya Tuhanku…
Pasrahkanlah aku dengan takdirmu,
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan,
Adalah yang terbaik buat diriku,
Kerana Engkau Maha Mengetahui,
Segala yang terbaik buat hamba Mu ini.

Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku,
Di dunia dan di akhirat,
Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini,
Jangan Engkau biarkan aku sendirian,
Di dunia ini mahupun di akhirat,
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran,
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman,
Supaya aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup,
Ke jalan yang Engkau redhai,
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah.

Aamiiin~

P/s : Sesuai untuk dijadikan doa bacaan harian selepas solat. Amalkan selalu. Sesungguhnya jodoh yang ditetapkan oleh Allah itu dekat dengan diri. Maka, perlu untuk kita berusaha mencarinya tetapi hendaklah dengan kadar yang bersederhana kerana setiap perkara yang dilakukan secara bersederhana adalah amat digalakkan oleh Allah. Huha!  😀

-GM Yusri-

 

 

Advertisements

~ by GM Yusri on July 9, 2009.

22 Responses to “Kenang daku dalam doamu.”

  1. “Seandainya telah Engkau catatkan dia milikku tercipta buatku,
    Satukanlah hatinya dengan hatiku”

    hehe,
    hrap2 kami pn begitu..=)

  2. btul tue..
    doa nie elok bce hri2…
    amin…. ^_^

    • Haha
      Bgus2
      Elok diamalkan oleh anda n yg len
      Smoga brbahagia,cik!
      Huha!~
      😀

  3. ermmmm..
    based on yg ak fham…
    bnyinyer..
    mcm patah hati..
    klu ye,,
    ko ad wat salah paper kot ngan de…
    klu btul,, sbr je lh…
    ko kan ad exm..
    gud luck,,,
    may Allah bless u…

    • Haha
      Assumption yg bgus tpi salah lh
      Mne ade patah hatinye
      Aku cool n hepy jew ni..
      Huha!~
      😀

  4. ak rse ak pnye td x btul kot…
    ignore je r…
    gud luck

  5. huhu…
    doa yang best!
    tp, cam frust je..
    ^^

  6. huhu..
    mmg bunyik mcm frust..
    isy3..
    gaduh dgn si dia ke ape ni.. :p

    aminn!!~
    hrp2 awk bahagia2 slalu dgn si dia ye.. ngee!~ ^^

    • Haha!
      Pehal lak ni sibuk2 nk tau
      Busy body tul awk ni
      Aish~
      😛

      Wii~
      Aamiiin~
      Smoga sy bhagia alwayz ngn si dia
      Ntah sape si dia tu pon sy xtaw
      Awk ni wat2 tau lak
      Aish~
      😛

  7. i like 🙂

  8. salam… singgah jap, comey blog. huhu..

    • Haha
      Sila2, hepy singgah-ing
      Xde pape nk hidang lh plak
      Meggi n air kosong je leh kn?
      Ahaks!~
      😛

  9. hehe..aminn! insyaAllah..
    byk2kn berdoa ye..
    insyaAllah jika dia milik awak..pusing satu dunia pn dia tetap ngn awak..cuma tuhan nak uji tahap kesabaran dan kuatnya emosi kita utk semua ni..ape ape pn..doakan awak moga diberkatinYa dan bahagia dengn si dia ya….amin..

    • Haha
      At last, Ain Aishah mncul gk akhirnye
      Bz ngn keje nmpk skrg
      Bes x keje kat tmpt baru?
      Bos baru cmne? ok?

      Yup2,doa itu senjata org mukmin
      Thanx ye coz doakan kbhagiaan sy
      In return, sy doakan gk kbhagiaan awk
      InsyaAllah, prempuan yg bek sperti awk akn djodohkan ngn lelaki yg bek
      Aamiiin~
      😀

  10. hehe… camne nk follow blog ni ek?? hehe.. mnarik2..

    • Haha
      Follow cm biaselah
      Ingt URL blog ni
      Sy xletk feature untk follower2 ni
      Sorry!~
      😛

  11. hoho..
    sy ada lah wak..x pergi msne2 pn..
    skg sy ada kt umsh slong sy kat subang. x jdi blik kg coz cuti x approved. sedey..
    bos ok alhamdulillah..keje pn ok gak cumee bz skit skg ni..
    hehe…sy biasa je wak..mcm perempuan lain..
    awk mcm mane?ape citer skg?

    • Haha
      Alhamdulillah hidup lgi stakat ni
      😛

      Lorwh,ingtkn jd cuti blik kmpung
      Isy2,cian2
      Xpe,cuti raya ade lg kn
      Ok lh tu
      Ade hikmah
      Cheerz!~
      😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: