Bila Papa sayang, Papa remind.

INTRO: Maaf. Post kali ini mungkin ada bau-bau belacan bacang dengan isu ke-papa-an yang sedang membelenggu diri saya. Jadi, teruskan membaca jika anda perasan bercita-cita untuk menjadi papa/mama yang cool. Oh!   8)

Okay, sebelum kita bermula dengan lebih lanjut untuk menyelongkar isi hati wanita isi post pada kali ini, apa kata anda lihat dulu video di bawah. Mungkin untuk lebih faham. Okay? Mungkin. Aku tak kata ya. Oh!  🙂

Okay, aku berjanji akan tinggalkan McDonald’s selepas ini. Okay, aku berjanji. Siyes, aku betul-betul berjanji ni. Tolong lah percaya! Tolong lah!

Kalau anda ternampak aku makan makan di McD bersama kawan-kawan, atau memegang plastic bag McD, atau bekerja sebagai pelayan kaunter di McD, mungkin itu bukan aku, orang lain. Mungkin. Sumpah,aku tak kata ya.

Dan dengan ini, kau(Big Mac) , kau(Double Cheese Burger) , dan kau(Nasi Ayam Penyet+Mee Ayam Bakso Pangsit) boleh pergi jahanam. (Maaf, PMS emo skit.)

Dan untuk anak-anak Papa(aku), maafkan Papa sebab terpaksa melarang penggunaan McD secara sengaja mahupun tidak di dalam reban ayam rumah ataupun di luar rumah. Kalau nak sangat, boleh pujuk Mama dan makan senyap-senyap belakang Papa. (Ayat tegas, tapi still cool.)   Kalau lapar boleh suruh Mama masak. Jimat skit. Mama masak kan sedap. Macam-macam Mama boleh masak. (Err, betul ke? Hak hak  😛 )   ——–> Sila rujuk di sini.

………………………………………………………………………………………………………………………
(INTERLUDE)

Eli(Anak first) : Mama… Mama… Eli nak makan McD, jom lah keluar, Mama… Kawan-kawan semua cakap Eli jakun tradisional sebab tak makan McD. Asyik makan nasi ayam pedas and ayam kicap je.. Eli malu lah, Mama…

Mama : Alaa sayang…  Kan Papa tak bagi makan McD. Tak bagus untuk kesihatan tau. (Sambil mengusap lembut rambut Eli) Nanti kalau Papa tahu nanti Papa jadi harimau. Mama takut lah,sayang… Pergi lah pujuk Papa sendiri, Mama tengok dari jauh ya.  (Suara lembut memujuk)

Eli : Okay, Mama…  (Nada merajuk)

…………………………………………………………..

Eli : Papa… Emm, jom keluar pergi makan kat rumah nenek petang nanti nak tak? Eh, tak tak, jom keluar pergi makan kat McD nak tak? Mama cakap dia nak pergi makan jugak. Mama macam beria-ia je nak pergi tu. (Muka takut takut)

Papa(Aku) : Hmm… (Bersambung)

………………………………………………………………………………………………………………………

Okay, dah penat menaip. Nak keluar lunch kat McD jap. Lapar lah. Ops!   8) (Sambil ambil kunci kereta dan melangkah keluar).  -Out-

P/s: I’m not married yet, but I’m not single. Err…  😉

-GM Yusri-

.

~ by GM Yusri on April 30, 2010.

5 Responses to “Bila Papa sayang, Papa remind.”

  1. huk3.. awk ni xsbr nk jd ayah nmpk.. isy3.. 😛

  2. haha.. ye la tu.. wekk!~

  3. xmau percaya.. :p

Leave a Reply

 
