Di antara 2 titik.

Sepanjang bulan Februari ini,terlalu banyak pengalaman dan ilmu baru yang dipelajari oleh saya secara langsung atau tidak langsung dan ia sedikit sebanyak mempengaruhi cara hidup dan pemikiran saya sejak akhir-akhir ini.Oh!  😀 Semestinya ia tidak berkaitan dengan ilmu perkahwinan yang ghairah diceritakan oleh saya sebelum ini tetapi banyak berkaitan dengan pembangunan mentaliti perniagaan.Mungkin ilmu ini merupakan suatu yang tidak asing kepada anda semu tetapi bagi saya ia memberi 1001 erti tersirat jika diperhalusi menggunakan deria 1,2,3,4 dan 5.Terdapat banyak perempuan cantik dan solehah titik ilmu yang telah dikaji oleh saya untuk bulan ini tetapi saya akan kongsikan 2 titik sahaja dahulu untuk memudahkan proses penyampaian Anugerah Suami Mithali ilmu.

funny-tricks-black-dots2

( Berani lihat,berani tanggung )

Titik 1

Hanya ada 2 jenis masalah perkahwinan kewangan iaitu wang tidak mencukupi atau wang terlampau banyak. Malangnya kebanyakan orang menghadapi masalah ketidakcukupan koleksi kekasih hati yang cantik dan solehah wang. Ramai orang tahu bagaimana untuk menambat hati kekasih yang merajuk manja oh! bekerja mendapatkan wang, tetapi mereka tidak tahu bagaimana untuk mendapatkan sumber tenaga dan wang yang bekerja untuk mereka setiap hari. Jika anda ingin menjadi kaya, anda hendaklah mempastikan segala wang lebihan mendatangkan lebih banyak wang kepada anda. Anda perlu tahu apa yang harus dilakukan dengan wang yang berlebihan itu sebelum ia menguasai nafsu kekasih hati diri anda. Kebanyakan orang akan berbelanja secara excessive atau hanya akan menyimpan wang di dalam bank jika ada lebihan wang ringgit.Ops!  😉

Titik 2

Salah satu sebab orang yang kaya menjadi lebih kaya ialah mereka bergaul di kalangan orang yang kaya. Kebanyakan pelaburan jangkamasa panjang yang baik datang daripada rakan-rakan yang macho,berotot dan cool kaya, bukan daripada broker saham atau broker hartanah. Jadi, pilih rakan-rakan yang mempunyai inspiransi hidup untuk kahwin awal menjadi kaya atau hidup selesa. Rakan-rakan yang hanya mahu hidup sekadar cukup makan ala-ala ‘kais pagi makan pagi,kais petang makan minggu depan’ tidak akan faham mengapa anda begitu beria-ia ingin berkahwin menjadi kaya, dan tanpa sedar mereka akan menurunkan semangat anda sedikit demi sedikit.Ops!  😉

P/s : Titik-titik bertemu jodoh perkahwinan yang telah ditetapkan oleh Allah untuk saya sedang giat diperhebatkan tetapi masih kelam dan tidak menampakkan sirna awal.Berserah saja kepada takdir Allah wahai Yusri.Jodoh yang ditetap itu dekat dengan diri dan wajib untuk kita berusaha mencarinya tetapi hendaklah dengan kadar yang sederhana dan tidak melebih-lebih.Oh!  😀

-GM Yusri-

 

 

Advertisements

~ by GM Yusri on February 21, 2009.

37 Responses to “Di antara 2 titik.”

  1. hahaha
    lwk btol post anda
    hahaha
    saba ye yusri
    suatu ari nnt,,kamu akn ketemu jua dgn jodohmu
    (:

  2. >> sabrina

    Haha!
    Ye2,tngh brsbr la ni
    Aish~
    😉

  3. heeee
    insyaALLAH nnt ade lah tu
    beberape taun lg mgkn
    mgknkah???

  4. >> sabrina

    Hak2
    Mungkin ya,mngkin tidak
    Allah sje yg taw
    Wii~
    😀

  5. ish3…umo bape???
    hahaha…

  6. >> aida

    Ni kak senior nk merisik ke ape ni??
    Isy2
    Umur 91
    Sila amik prhatian
    Haha!
    😛

  7. hahahaha
    wahhhh
    da ade yg merisik nmpk
    express btol
    thniah!
    hahaha

  8. >> sabrina

    Adesh
    2 bukn merisik,tpi memerli
    Isy2
    Ade2 je
    Hak2
    😛

  9. ish3…burok sgka…
    ketok pale dia…dush3…
    haaaa..kn da kne..

  10. >> aida

    Hak2
    Kejam btol
    Aduh,sakitnye!~
    Hua2~
    😛

  11. hahahaha
    kesian
    mari buli die lg
    yeyeyeyeye!!!

  12. xcely,,,
    4 me….
    perkahinan 2 bukan perjudian spt yg d cakap oleh ssetngah manusia d planet ni…
    ianya iktn suci yg perlu djaga oleh pasangan itu b’sme2 spaya x putus @ dputuskan,,,,
    btul x????

  13. n 1 more things,,,
    ak rse,jdih pertemuan d tgn Tuhan…
    so,berserah n redha je….

    x perlu resah jka x de couple skarg…
    kerna x smestinye kekasih yang disayangi itu akan mnjadi pasangan hidup di suatu hari kelak….
    wallahu ‘alam

  14. >> sabrina

    Hak2
    Kesian tpi still nk buli lg
    Isy2,kasihanilah~
    😛

  15. >> fatin

    Haha
    Wah!
    Komen yg mmbina nmpknye
    Thanx in advance!
    😀

  16. not realy….
    poyo r plak ak ni…
    tp aku x brape ske dgn sikap par suami isteri skarang,,,,
    klu ak dtakdirkn mnjadi isteri,,
    hrap2 ak menjdi isteri yg solehah….
    n dapat suami yg soleh…
    hahahahhaha…..

    x de r,,,,,
    ak x ske fkir sgt psal bnde2 ni…
    ak juz ikut takdir je….

  17. >> fatin

    Haha
    Gud2!
    Bgus la kalo fkir psitif
    Smoga ko mnjadi bakal isteri solehah n djdohkan dngn suami yg soleh
    Aamiiin~
    😀

  18. oh!!lame nyer tunggu bro post ilmu baru kat blog nie..ape pun,post kali nie best!!thanks bro!!!

  19. >> KaiTo

    Haha,thanx bro!
    Ary 2 bz sngt,smpai xsempat nk wat post bru
    InsyaAllah hari2 mndatang akn lbih gempak ilmu yg dsmpaikan
    Hopefully!~
    😉

  20. ish…ni ilmu perniagaan ke ilmu perkahwinan???
    (smbl menggaru2 n menggiling2 kpale)

  21. >> aida

    Ni ilmu perniagaan lah
    Isy2
    (smbl mnjwb dngn muka penuh cool)

    😛

  22. huk2.xabis2 pasal kawin nie.

    ish2.

    ya Allah,temukan ahmad yusri dgn jodohnya secepat mungkin.
    dia nk kawin dh sgt nie.

    huk2

  23. bro!!!kalau kawin nanti jemput aku tau…tapi aku takut lak,kan bro buat jual tiket nk masuk majlis kawin tu nanti..x mampu aku nk beli tiket ke majlis tu nanti…
    (ish3!asyik berniaga ajer)

  24. >> miss rara

    Hak2!
    Ade plak doa camtu
    Xnk kwin skrg
    Nk 6,7,8 tahun ahead
    Ngeh2
    😀

  25. >> KaiTo

    Haha!
    Ade plak cmtu
    Mcm2 ko ni bro

    Aku letak ko dlm senarai VIP nnti
    No hal pnye
    Free untk sume bsnes prtner
    😉

  26. uish. byk visitor anda skang. 😉
    btw, skali lagi, congrats utk RM80 tuh!
    truskan usaha~!

  27. >> aliaa

    Ofkos la bnyk
    Tngk sape pnye blog ni
    Ngeh2
    😛

    Wah,thanx2!
    Aku xkn menang kalo xdpt skongan dri ko n yg laen scara xlngsung
    Wii~
    😀

  28. salam..
    hehe..
    kekasih hati cantik -cantik dalaman ye- dan solehah??
    insyaAllah akan jumpa juga nnt..aku doakn 🙂
    perbaiki akhlak kita utk dpt jodoh yg setimpal dgn kita..
    lelaki baik utk perempuan yg baik, ingat n yakin pd janji Allah ni..
    x perlu la berpasangan dan terlalu berusaha mencari jodoh di sana sini, sedangkan rahsia jodoh kita tu terletak pd Allah..
    wallahualam~
    saya doakn yg terbaik utk anda..

  29. >> aireensamirah

    Haha
    Anda mngingatkan sy untk kmbali ke pngkal jalan
    Wii~
    Thanx!
    Sy doakan yg trbaik jga untk anda
    😀

  30. yusri2.. ish3.. =p

  31. >> lel

    Lel2.. ish3..
    😛

  32. uhukz.. pe kes? :p

  33. >> lel

    Ape yg xkena?
    Isy2~
    😛

  34. xde pape.. *wt muka slumber*

  35. >> lel

    Owh,ye ke?
    Yeke? yeke? yeke?
    Yeke? yeke? yeke?
    Yeke? yeke? yeke?
    Haha!
    *wat muka comel*

    😛

  36. aishh..
    jgn wt muka comel..
    =p

  37. >> lel

    Nk jgk!
    😛

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: